مدیریت تحقیقات و آموزش شرکت توسعه کشت دانه های روغنی اظهار داشتند:

تعامل همکاری شرکت زراعی دشت ناز ساری با حوزه تحقیقات شرکت توسعه کشت دانه های روغنی در اجرای طرح های تحقیقاتی بهاره و پاییزه

نوع مطلب: اخبار نمایندگی ها

براساس تعاملات فیمابین حوزه تحقیقات شرکت توسعه کشت دانه های روغنی با شرکت زراعی دشت ناز، مقرر شد طرح‏ های تحقیقاتی این مرکز در قطعه 18 آن شرکت اجرا شود. بر این اساس، در هفته دوم خرداد ماه سال جاری، مراحل آماده‏ سازی قطعه مذکور با هماهنگی مدیریت تولید و واحد تحقیق و توسعه شرکت زراعی دشت ناز ( آقای مهندس احسانی و سرکار خانم دکتر ال بویه) و با همکاری نزدیک کارشناسان آن شرکت (آقایان مهندس درویشی، مهندس مومنی و مهندس بندگانی) و همکاران مرکز تکاتو ( خانم دکتر رمضانی و آقایان مهندس معتمدی، مهندس حسن زاده و دکتر علمدارلو) نظارت بر عملیات خاک‏ورزی شامل دیسک، سیکلو، سم‏پاشی با ترفلان (دو لیتر در هکتار) و در نهایت سیکلو نهایی گردید.

مساحت اختصاص یافته برای اجرای طرح های تحقیقاتی بهاره و پاییزه این مرکز در حدود هفت هکتار بوده  و مقرر گردید بخشی از آن به طرح های بهاره و بخشی به طرح های پاییزه اختصاص یابد.

بر اساس نتایج حاصل از طرح های بهاره سال گذشته، در روز یکشنبه 18 خرداد، مجموعه از ارقام و لاین ‏های مد نظر و با رعایت استانداردهای زراعی و ایزولاسیون و پس از تهیه نقشه کامل و تفکیکی طرح ها در قطعه مشخص شده کشت گردید. در  این طرح تعداد 120 ژنوتیپ سویا، 20 ژنوتیپ آفتابگردان و 81 ژنوتیپ بادام زمینی مورد ارزیابی قرار می گیرد.


نویسنده

علی زمان میرآبادی

علی زمان میرآبادی


1.دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
2.پیام هایی که حاوی تهمت یا بی احترامی به اشخاص باشد منتشر نخواهد شد
3.پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد